Úlohové učenie je zameranie študenta na inštrukcie v cudzom jazyku. Je to odnož komunikačného prístupu, v ktorom sa študent snaží bez pomoci materinského jazyku dokončiť zmyslupné úlohy. Napr. Situácie, s ktorými sa stretne v skutočnom svete a iné projektové zadania. Tieto môžu zahŕňať návštevu lekára, telefonický rozhovor, vedenie intervia tak, aby mohol zodpovedať na konrétne otázky, alebo zozbierať informácie.
Pri úlohovej výučbe sa nekladie dôraz ani tak na gramatiku, ani na slovnú zásobu, ako skôr na pomoc študentom vyvinúť jazykovú stratégiu na dokončenie zadaných úloh rámci pravidiel, ktoré ovládajú v cudzom jazyku. Dôraz je na spontánnosti, kreatívnosti v použití jazyka, v hovorenej či písanej forme, a nie na presnosti. Hodnotenie vychádza z výsledku zadanej úlohy ako takej.